A tréning segít abban, hogy...
A képzésen a konfliktusok típusait és eredetét vesszük górcső alá, majd a különböző konfliktuskezelési technikák elméletén át jutunk el a munka során leggyakrabban megjelenő konfliktushelyzetek felismeréséig, valamint kezelési lehetőségeinek tudatosításáig, gyakorlatáig.
A képzés célja hogy a résztvevők megismerjék azokat a konfliktustípusokat és -helyzeteket, amelyekkel a leggyakrabban szembesülhetnek a mindennapi gyakorlatban. Gyakorlati tevékenységeken keresztül találkozzanak a konfliktuskezelés néhány lehetséges és hatékony típusával és technikájával. További cél, hogy a résztvevők megismerjék a megküzdés alapfogalmait, illetve a legfontosabb, intézményekben is sikeresen alkalmazható technikáit.
A képzés tematikája:
-
1) Agresszió, stressz, konfliktus
-
2) Konfliktusforrások a mindennapokban
-
3) Konfliktustípusok (információs, érték, kapcsolati, strukturális, érdek alapú konfliktusok)
-
4) Konfliktuskezelési technikák (Killman modellje alapján: versengő, elkerülők, alkalmazkodó, kompromisszumkereső és problémamegoldó stílus)
-
5) Konfliktust megelőző technikák (aktív hallgatás, visszajelzés, gordoni kommunikációs technikák, empátia- és toleranciafejlesztés)
-
6) Konfliktuskezelés a gyakorlatban (megküzdési stratégiák)